Minimum raz w miesiącu dzielimy się wiedzą i selekcjonujemy najważniejsze artykuły.
Reklama
Weryfikacja ISO 9001, procesów, procedur organizacji w ramach audytu wewnętrznego
Audyt wewnętrzny ISO 9001 to potwierdzenie zgodności i zdolności organizacji do wprowadzenia i utrzymania systemów, standardów, norm, wymagań klientów, specyfikacji itp. W ramach audytu wewnętrznego oceniana jest dokumentacja prowadzona przez firmę i prawidłowość przebiegu procesów biznesowych lub produkcyjnych. Nasi specjaliści oceniają, czy firma przestrzega wymagania odkreślonych dokumentów odniesienia w celu eliminacji sytuacji związanych z reklamacjami lub wycofaniami produktów z rynku.
Audyty wewnętrzne ISO 9001 prowadzimy również w celu potwierdzenia spełnienia wymagań przed certyfikacją aby nie narażać przedsiębiorstwa na dodatkowe koszty związane z powtórnym audytem certyfikującym lub w celu wychwycenia niezgodności mogących mieć negatywne skutki. W obu przypadkach w ramach audytu wewnętrznego oceniamy również wymagania przepisów prawa.
Profesjonalna weryfikacja ISO 9001
Decyzja o przeprowadzeniu audytu ISO 9001 powinna wychodzić bezpośrednio od kadry zarządzającej lub na podstawie zatwierdzonego planu audytów. Ocena poprawności i bezpieczeństwa wykonywanych procesów lub produkcji daje pogląd na możliwości zachowania ciągłości działania w stosunku do przepisów prawa i obowiązujących w jednostce procedurami wewnętrznymi. Najwyższe kierownictwo dzięki wynikom audytu może sprawniej administrować posiadanymi zasobami oraz odpowiednio zarządzać procesami. Zwłaszcza dzięki ustandaryzowanym zasadom udokumentowanej informacji oraz stosowania i weryfikowania zalecanych metod w ramach działań korygujących i zapobiegawczych.
Dokładna, profesjonalnie przeprowadzona weryfikacja ISO 9001 działań ocenia, czy organizacja spełnia wymogi prawne oraz normy i standardy odniesienia. Dodatkowo wskazuje, w jakim punkcie rozwoju znajduje się obecnie organizacja i jakie zasoby lub rozwiązania należy wprowadzić, aby dostosować procesy i działania produkcyjne do wyznaczonych dokumentów referencyjnych.
Jakie elementy poddaje się weryfikacji audytu ISO 9001?
Sposób przygotowywania dokumentacji ISO 9001 oraz forma jest prowadzenia i archiwizacji,
Niezależne badanie ISO 9001 (organizacja uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności),
Metody organizacji produkcji i łańcuchów dostaw,
Czynności doradcze, w tym składanie wniosków, mające na celu usprawnienie funkcjonowania organizacji.
Zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi w jednostce procedurami wewnętrznymi,
Efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli,
Potrzebujesz porady?
Chętnie odpowiemy na Państwa pytania. Kliknij przycisk, aby rozpocząć czat on-line
Metody prowadzenia audytu wewnętrznego ISO 9001
Metoda kontroli całkowitej – weryfikuje cały system lub proces w działalności organizacji, który poddawany jest kompleksowej weryfikacji. Metoda ta jest najbardziej pracochłonna ze wszystkich innych metod. Obejmuje całość procesów, zarówno dokumentację źródłową, jak i wszelkie sprawozdania, raporty, analizy, wszystkie zaangażowane działy.
Metoda kontroli ISO 9001 - przedmiotem kontroli jest całokształt działań organizacji, ale na podstawie reprezentatywnej próbki procesu.
Metoda syntetyczna ISO 9001 - kontrola rozpoczyna się od badania dokumentów źródłowych i szczegółowych operacji procesowych.
Metoda analityczna ISO 9001 - analizie poddawane są dane ogólne procesu, w trakcie kontroli ustala się zagadnienia do kontroli kompleksowej, aby odkryć przyczyny nieprawidłowości.
Metoda konfrontacji ISO 9001 - kontrolowany dokument porównywany jest z innymi dokumentami będącymi z nim w związku. Metodę tę można zastosować wewnętrznie (kontrolę dokumentów w organizacji) i zewnętrzną (kontrola u kontrahentów lub dostawców).
Metoda inwentaryzacji kontrolnej ISO 9001 - polega na porównaniu stanu faktycznego składników majątku trwałego ze stanem składników w ewidencji.
Metoda próbkowania ISO 9001 - istotą tej metody jest odpowiedni dobór próby i ekstrapolacja wyników na całą zbiorowość.
Pełen zakres świadczonych przez nas usług
Poniżej przedstawimy czynności wchodzące w skład audytu ISO 9001:
Doradztwo w procesie projektowania, wdrażania i oceny systemów kontroli wewnętrznej dotyczących wszystkich lub wybranych procesów,
Wsparcie w procesie realizacji zadań audytowych przeprowadzanych przez komórkę audytu wewnętrznego w formule co-sourcingu lub out-sourcingu,
Wykonywanie audytów specjalistycznych (z wykorzystaniem ekspertów branżowych, specjalistów w określonej dziedzinie wiedzy takich jak np. lekarze weterynarii, byli pracownicy administracji państwowej).
Wsparcie w procesie identyfikacji i oceny ryzyk na potrzeby planowania działań audytu wewnętrznego.
Wsparcie audytu wewnętrznego w procesie tworzenia rocznych i długoterminowych planów audytu wewnętrznego.
Doradztwo w procesie audytu wewnętrznego w organizacji (opracowanie zakresów, regulacji wewnętrznych i wzorcowych dokumentów, list kontrolnych, itp.).
Szkolenia dotyczące wybranych zagadnień, adresowane do audytorów wewnętrznych ukierunkowane na podnoszenie kompetencji.
Wdrożenie zaleceń rekomendacyjnych po przeprowadzeniu audytu
Należy pamiętać, że przeprowadzenie audytu nie oznacza zakończenia procesów weryfikacyjnych. W oparciu o wskazane rekomendacje, należy ustalić plan wprowadzania zmian w strukturze organizacyjnej firmy. Najlepiej uczynić to przy pomocy audytora, który poznał specyfikę działania organizacji i w sposób niezależny zasugerował podjęcie działań korygujących. Taki model działania wpłynie na szybkość wprowadzenia poprawek i udoskonali rozwiązania stosowane w przedsiębiorstwie, zwłaszcza w zakresie zgodności.
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj »