Minimum raz w miesiącu dzielimy się wiedzą i selekcjonujemy najważniejsze artykuły.
Zapewnienie ciągłości działania w przedsiębiorstwie wiąże się z jego udoskonalaniem i monitorowaniem możliwych zagrożeń. ISO 31000 wyznacza zadania, dzięki którym firma uniknie awarii technicznych i zapewni wysoki poziom ochrony danych osobowych. Ryzyko występuje przy podejmowaniu każdej decyzji, ale jasne jest, że niektóre decyzje wymagają uporządkowanego podejścia. Radzenie sobie z ryzykiem jest częścią zarządzania i przywództwa i ma zasadnicze znaczenie dla zarządzania organizacją na wszystkich poziomach co ma swoje odzwierciedlenie w wymaganiach norm ISO 9001 i ISO 14001.
Certyfikacja standardu do zarządzania ryzykiem może zostać wprowadzona w całej organizacji lub wyznaczonych częściach. Wdrożenie jest zależne od rodzaju procesów występujących w firmie oraz ich złożoności. Ryzyko jest oceniane ze względu na branżę, w jakiej działa przedsiębiorstwo, używane programy oraz warunki przeprowadzania procesów.
Funkcjonowanie każdej branży znacząco różni się od siebie pod względem możliwości wystąpienia ryzyka. Dlatego też wymagane jest szczegółowe przeprowadzenie analizy struktury organizacyjnej firmy oraz procesów w niej odbywających się. Po uzyskaniu pozytywnych wyników audytu wstępnego przechodzimy do następnych etapów wdrożeniowych certyfikatu ISO 31000, które obejmują min.:
Ryzyko definiuje się obecnie, jako "efekt niepewności w odniesieniu do celów", który koncentruje się na skutkach niepełnej wiedzy o zdarzeniach lub okolicznościach dotyczących podejmowania decyzji przez organizację.
Przygotowujemy organizację do wdrożenia ISO 31000 po kompleksowym zweryfikowaniu głównych obszarów jej działalności. Opracowana polityka zarządzania ryzykiem jest wprowadzana z zachowaniem najwyższych wymogów prawnych i etycznych. Po zaprojektowaniu systemu zarządzania ryzykiem, integrujemy go z zachodzącymi procesami wewnątrz organizacji.
Potrzebujesz porady?
Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.
Kliknij przycisk, aby rozpocząć czat on-line
Przyjęcie i stosowanie się do zasad określonych przez normę ISO 31000 pozwala utrzymać wysokie standardy działania. Szczególnie poprzez monitorowanie zachodzących procesów, wykrywanie w porę potencjalnych zagrożeń oraz przeciwdziałanie ich negatywnemu wpływowi na strukturę organizacyjną.
Dzięki certyfikacji firma zapewnia wysoki poziom dbałości o bezpieczeństwo zachodzących procesów. Wśród korzyści z wdrożenia systemu ISO 31000 wymienia się:
Realizujemy szereg usług doradczych, audytowych i szkoleniowych wspierających działania organizacji, które wychodzą naprzeciw obowiązkowi wywiązania się z regulacji prawnych jak i wymagań stosowanych standardów lub norm. Zapraszamy do kontaktu.
Zarządzanie ryzykiem, ocena, doradztwo, audity
Zarządzanie kryzysowe, ocena, doradztwo