Minimum raz w miesiącu dzielimy się wiedzą i selekcjonujemy najważniejsze artykuły.
Reklama
BRC GS Consumer Products dla producentów artykułów typu „non-food”
BRC GS Standard powstał, by ustanowić jednolite globalnie praktyki produkcyjne, które miałyby dać gwarancję bezpieczeństwa produkcji i przechowywania, a także dystrybucji oraz pakowania wyrobów nie będących żywnością tj. producentów past i szczoteczek do zębów, chemii domowej, kosmetyków, tekstyliów, szkła, itp. Celem takiej standaryzacji jest ustanowienie jednolitych norm, które są niezbędne do niezależnej i obiektywnej oceny możliwości produkcyjnych i jakościowych producenta. Standard BRC Consumer Products dotyczy wszelkiego rodzaju produktów non-food i informuje konsumenta, że produkt jest odpowiedniej jakości, a ponadto, że spełnia stosowne wymagania prawne i normy bezpieczeństwa.
Podstawowe informacje o BRC GS Consumer Products
BRC Globar Standard Consumer Products skierowany jest do producentów artykułów non-food, które zaspokajają indywidualne potrzeby konsumentów finalnych. Jest to standard dla produktów nieżywnościowych, który został opracowany w 2003 roku w Wielkiej Brytanii przez British Retail Consortium. Obejmuje on między innymi producentów tekstyliów, zabawek, ubrań, artykułów papierniczych, AGD, RTV, kosmetyków, chemii gospodarstwa domowego itp. Wyroby klasyfikowane są na grupy, w których wyróżnić można odrębne wymagania, zależnie od tego, jak produkty te wpływają na bezpieczeństwo użytkownika i jakie przepisy prawne i normy się do nich odnoszą.
Zmiany w standardzie BRC GS Consumer Products
Uwzględnić różnorodność produktów, które wchodzą w skład produktów konsumenckich.
Dostosować standardy do rzeczywistych oczekiwań konsumentów.
Uprościć wymagania i terminologię standardów, by ułatwić ich zrozumienie jednostkom podlegającym certyfikacji.
Poszerzyć zakres produktów i objąć standaryzacją również produkty sprzedaży hurtowej oraz różnego rodzaju komponenty i surowce.
Upewnić się, że wymagania oparte są na ryzyku.
Wprowadzić poziom podstawowy i wyższy wymagań certyfikacji, by zachęcić jednostki podlegające certyfikacji do ciągłego doskonalenia.
Podział produktów wg standardu BRC GS Consumer Products
Ogólne towary, jak np. wyroby papiernicze, wyroby z drewna i skóry, meble, sprzęt AGD itp.
Towary z kategorii higieny osobistej jak np. kosmetyki, szczoteczki do zębów, itp.
Artykuły gospodarstwa domowego jak np. środki czystości, wyroby do pakowania żywności, itp.
Potrzebujesz porady?
Chętnie odpowiemy na Państwa pytania. Kliknij przycisk, aby rozpocząć czat on-line
Standard BRC CP posiada dwa poziomy wymagań
Każdy z wymienionych wyżej standardów BRC Consumer Products może być certyfikowany na poziomie podstawowym lub na poziomie wyższym. Dzięki temu możliwa jest elastyczność odzwierciedlania potrzeb konsumentów, zależnie od sektora produktu i jego ryzyka. Ponadto zachęca to jednostki podlegające certyfikacji do ciągłego rozwoju. Normy poszczególnych poziomów standardów BRC Consumer Products opracowane zostały przez grupy ekspertów branżowych, dzięki czemu są bardzo szczegółowe i wymagające, a jednocześnie maksymalnie zrozumiałe dla jednostek podlegających certyfikacji. Wymagania określone w normach koncentrują się na kluczowych zagadnieniach, które związane są z produkcją bezpiecznych i legalnych produktów, które pozostają jednocześnie zgodne z wymaganiami jakościowymi konsumentów. Zgodność ze standardem BRC Consumer Products weryfikują niezależne jednostki certyfikujące. Audyty przeprowadzane są w częstotliwości zależnej od grupy wyrobów – najczęściej co 12 miesięcy, a uzyskanie lub przedłużenie certyfikatu BRC Consumer Products potwierdzane jest wpisem do bazy BRC.
Standard BRC GS CP najważniejsze wymagania
Wymagania standardu koncentrują się w szczególności na:
Zaangażowaniu kierownictwa wyższego szczebla.
Ocenie ryzyka produktu, by mieć pewność przed uruchomieniem produkcji, że projekt produktu jest bezpieczny i zgodny z prawem.
Ocenie ryzyka procesowego, by zrozumieć i ustalić priorytety skutecznego zarządzania potencjalnymi problemami produkcji.
Projekcie i utrzymaniu środowiska fabrycznego i produkcyjnego, by zapewnić, że jest on prawidłowy i chroni produkty przed ewentualnym zanieczyszczeniem.
Efektywnym testowaniu i pobieraniu referencyjnych próbek produktów.
Co konkretnie zawierają standardy produktów konsumenckich?
Zarówno towary ogólne, jak również produkty higieny osobistej i gospodarstwa domowego podzielone zostały na siedem głównych sekcji. Punkty te obejmują najważniejsze obszary, na których powinno być skupione działanie przedsiębiorstwa, by zapewnić odpowiednią jakość, zgodność z wymogami prawnymi i bezpieczeństwo wytwarzanych produktów. Standard BRC CP to zatem znane dotychczas systemy zarządzania jakością (ISO), które poszerzone zostały o wymagania związane z higieną i infrastrukturą zakładu oraz z jego personelem. Standardy BRC Consumer Products obejmują:
W sekcji pierwszej określono odpowiedzialność kierownictwa wyższego szczebla za wdrożenie skutecznego planu bezpieczeństwa produktu i dbanie o jego standard, zgodność z normami prawnymi i rozwój. Choć odpowiedzialność za wyrób leży na każdym z pracowników firmy, to właśnie zaangażowanie kierownictwa wyższego szczebla uważane jest tu za kluczowe. W części pierwszej podano zatem wytyczne dotyczące zapewnienia odpowiednich zasobów i skutecznej komunikacji, a także przeglądów systemu oraz podjętych działań i możliwości ich poprawy.
2. Analiza i zarządzanie ryzykiem produktu i produkcji
By dostarczyć konsumentowi produkty bezpieczne, legalne i o pewnej jakości, należy upewnić się, że projekt lub receptura spełnia normy prawne. Należy upewnić się ponadto, że produkt będzie bezpieczny dla konsumenta podczas zgodnego z przeznaczeniem użytkowania, a także, że jego jakość nie zawiedzie w oczekiwanym okresie użytkowania. W sekcji drugiej omówione zostały zatem wymagania prawne oraz proces testowania bezpieczeństwa i legalności produktów, a także przydatności opakowań przed rozpoczęciem produkcji.
3. System zarządzania bezpieczeństwem i jakością produktów
Sekcja trzecia zawiera wytyczne, które dotyczą zarządzania bezpieczeństwem i jakością produktów. Znajduje się tutaj wiele wymagań, które zawarte są w normach ISO. Standardy dotyczą między innymi specyfikacji produktu, zatwierdzenia dostawcy, a także identyfikowalności i ewentualnego zarządzania incydentami czy wycofaniem produktu lub serii produktów.
4. Standardy obowiązujące w zakładzie produkcyjnym
Część czwarta obejmuje wymagania dotyczące środowiska produkcyjnego. Standardy obowiązujące w zakładzie to między innymi oczekiwania co do rozmieszczenia oraz utrzymania budynków i urządzeń, a także ich czyszczenia, zwalczania szkodników i zarządzania odpadami.
5. Kontrola i testowanie zgodności produktu
Piąta sekcja standardów to wymagania, które dotyczą testowania produktów, a także pobierania i konserwacji próbek referencyjnych.
6. Kontrola procesu produkcyjnego
W sekcji szóstej opisano szczegółowo, w jaki sposób proces produkcji powinien być zarządzany oraz kontrolowany, by zapewnić produkcję legalnych towarów o niezmiennym bezpieczeństwie i o oczekiwanej jakości. Normy te podane zostały w oparciu o zasady oceny ryzyka i zagrożeń. Standardy tej sekcji obejmują między innymi kontrolę zanieczyszczenia, operacji pakowania oraz zwolnienia produktów.
7. Personel
Określone są tu standardy, które są niezbędne do szkolenia personelu. Podane zostały w tej sekcji ponadto standardy odnoszące się do odzieży ochronnej i higieny osobistej w miejscu pracy (dotyczą wybranych grup).
Korzyści wynikające z wdrożenia standardu BRC Consumer Products
Zapewnienie wysokiej jakości produktów.
Zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania produktów przez konsumentów.
Zapewnienie zgodności produktu z wymaganiami specyficznymi dla danego sektora i zgodności produkcji z wymogami prawnymi i dyrektywami unijnymi oraz wymaganiami GMP.
Spełnienie wymagań stawianych przez partnerów handlowych z całej Europy, w tym stawianych przez sieci handlowe i zdobycie przewagi nad konkurencją w tym zakresie.
Realny wzrost konkurencyjności firmy na rynku międzynarodowym.
Uproszczona standaryzacja jakości i bezpieczeństwa dla dostawców.
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj »